Tuesday, May 6, 2014

Kısır



kisir 1


Merhaba..

Evvel ki gün bloğumun 5. yaşını kutladık dedim, ama baktım ki hala blogda kısır tarifi yok :) Günlerimizin, hanım oturmalarımızın hatta çocukluğumuzun baştacı kısırı nasıl eklemem hala şaşıyorum kendime :) Atladım demekki..

Gün bugünmüş masamın son tarifi olarak kısırı paylaşıyorum sizlerle..

Malzemeler:

2 su bardağı köftelik bulgur

2 su bardağı sıcak su

1 çorba kaşığı biber salçası

2 çorba kaşığı domates salçası

1 adet soğan

Yarım demet maydonoz

1 tutam dereotu

7-8 dal taze soğan

Kimyon

Kekik

Reyhan

Tuz, karabiber

Kırmızı pul biber

Yeşil Zeytin

Haşlanmış bıldırcın yumurtası

1 adet domates

1 adet salatalık

10-12 adet Kornişon tuşu

Zeytinyağ

Yapılışı:

Soğanlar yemeklik doğranıp bir tencerede sıvıyağda pembeleştirilir. Üzerine salçalar eklenip kavrulur ve iki su bardağı süt verilip kaynatılır.

Bulgurlar bir tencereye alınıp üzerine kimyon, kekik, reyhan, pul biber, tuz, karabiber ve salçalı soğanlı su eklenir şöyle bir karıştırılır, tencerenin kapağı kapatılıp bulgurların ıslanması sağlanır.

Büyükçe bir kaba maydonoz, dereotu ve taze soğanlar ince ince kıyılıp alınır. Üzerine kornişon turşu, domates ve salatalık da ufak ufak doğranarak eklenir.

Suyunu çekip ıslanan bulgur da harmanlanıp, yeşilliklerin içine katılır. Yeşil zeytinler dilimlenip eklenir, tuzu kontrol edilip üzerine zeytinyağ gezdirilerek güzelce harmanlanır. Servis tabağına alınır.

Tabaklara alınan kısırın üzerine haşlanmış bıldırcın yumurtaları serpiştirilip servis edilir.

Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment