Tuesday, January 21, 2014

küçük turtalar

Merhabalar sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Simdiki makalemiz küçük turtalar.



Geçen gün yaptığım elmalı ay çöreklerinden iç artmıştı.Ben de bu kez küçük turtalar yapıyım istedim.Turta hamurunu tarifi rahmetli Cemal usta'dan .Cemal Usta ile televizyonda tanıştım.İşini o kadar keyifle ve inanarak yapıyordu ki ..O gün bu turta tarifini vermişti ,yaklaşık üç sene önceydi ve ben ilk kez denedim.Beğendim.Belki vanilya katılsa daha aromatik olur,ben aromalı lezzetler seviyorum.Ama bilin ki bu klasik bir turta hamuru tarifidir ve her turta için rahatlıkla kullanılır.











kucuk turtalar 1

elmalı minik turtalar



Tarife gelince,

İç malzemesi ve yapılışı  için elmalı ay çöreği  tarifime bakabilirsiniz.


Tart hamuru malzemeleri ise;




  • 125 gr margarin ya da tereyağ(ben tereyağ kullandım)

  • 1 yumurta sarısı

  • 1 buçuk yemek kaşığı toz şeker

  • yarım çay bardağı soğuk su

  • bir çimdik tuz

  • 2,5 su bardağı un







Yapılışı




  • Tereyağı  küp küp parçalayın

  • Yumurta sarısı,şeker,tuz koyun

  • Unu ekleyin.

  • Parmak uçları ile iyice ufalayın.

  • Toparlaması için yarım çay bardağı soğuk suyu ilave edin.

  • Çok yoğurmayın,iyice gevşemesin.

  • Dolaba kaldırın,15 dk dinlensin

  • Turta kalıplarımızı ya da büyük varsa büyük kalıbı önce katı yağ ile yağlayalım.Sonra her yerini unlayalım ki yapışmasın.

  • Resimdeki gibi şekil verelim.Bu tarife göre 6 adet turta(kalıp çok küçük değil) ve bir parça hamur kaldı.Onu da büyük elmalı ay çöreği gibi yaptım.

  • Üzerine yumurta sarısı sürün.

  • 180 derece önceden iyice (yoksa hamur kendini salar,yayılır) ısıtılmış fırında pembeleşene dek pişirin.

  • Soğuduğunda üzerine reçel(çilek,kayısı,şeftali,arzunuza göre) sürün,parlak görünsün.

  • Afiyet olsun
















kucuk turtalar 2

şekil verelim...









Kesinlikle onerdigimiz guzel yazilar : küçük turtalar

No comments:

Post a Comment