Thursday, November 14, 2013

havuçlu sarı mercimek çorbası......



havuclu sari mercimek corbasi 1


içimi ısıtsın diye pişirdim

şaşırtıcı

sarı mercimek kırmızı mercimekten daha lezzetli:)

malzemeler

- 1 adet orta büyüklükte havuç

- 4 çorba kaşığı tepeleme sarı mercimek

- 300 ml sıcak su hazırda varsa tavuk suyu

- 100 ml süt ya da 50 ml krema

- 1 tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil

- 1 çay kaşığı zerdeçal

- 1/2 çay kaşığı curry

- 1 çay kaşığı pul biber

- 1 çay kaşığı acı  toz kırmızı biber (isteğe bağlı)

- 1 çorba kaşığı tereyağı

- 2 çorba kaşığı zeytinyağı

- tuz

- süslemek için maydanoz


havuclu sari mercimek corbasi 2


hazırlanması

- havucu yıkadım - temizledim - halka halka dilimledim

- orta büyüklükte bir tencereye tereyağı ve zeytinyağını koydum

- baharatları ilave ettim:

  zerdeçal

  curry

  pul biber

  acı kırmızı biber

  rendelenmiş zencefil

- baharatlar az ısındı - dilimlenmiş havuçları ilave ettim karıştırdım

- sıcak su  - tuz ve mercimekleri ilave ettim

- kaynamaya başladıktan sonra ocağın altını biraz kıstım(orta ateşte)

- 30 dakika pişirdim

- ocaktan aldım blenderden geçirdim

- tekrar ocağa koydum - süt ilave ettim

- bir taşım kaynadıktan sonra ocağın altını kapattım

- servis ederken üstüne ince doğranmış maydanoz serptim

No comments:

Post a Comment